dimecres, 10 de febrer del 2016

Body Sausage Dog OD

Avui m'ha arribat la meva màquina nova!
però ja us la presentaré un altre dia amb calma ;)

Entre les cosetes que fa, té un abecedari fantàstic i no me n'he pogut estar de probar-la a la peça que he cosit avui.
Com que tinc moltes amigues embarassades o acabades de parir, he pensat en fer uns quants bodies per regalar i també es una bona manera d'entrenar-me en aquesta peça per unes altres intencions que encara no puc desvelar jijiji

El patró escollit es el Sausage Dog de la Ottobre Design 4/2014.


Com a mare he trobat sempre molt útils els bodies amb obertura americana o els tipus kimono, tot i que abans de fer les dues obertures als ombros a les espatlles, volia fer el patró original tal qual ve a la revista.

De tutorial voldria puntualitzar algunes coses:

1- El ribet de coll, punys i perneres està fet com un biax perque això de fer-ho amb agulla doble sense doblegar el revés del ribet em semblava cutrón.
El del coll, el primer, l'he fet amb agulla doble, doblegant el darrere del ribet, però al ser tan estret (4cm en total, llavors un cop doblegat en U el ribet fa 1cm d'ample) no m'ha acabat d'agradar com quedava amb doble puntada, o sigui que els punys i les perneres els he fet amb agulla simple, puntada recta.
Tot i que m'agrada més, he de perfeccionar el tema de la rectitud del pespunt, crec q el proper el faré amb el ribet més ample (potser 5 cm?) per trebalar més cómodament i que la puntada doble llueixi més. I sobretot, embastat. El bies s'ha d'embastar si vols que quedi perfecte, no hi ha més :P

2-El sobrefilat amb overlock.
Haig de provar altres combinacions d'amples per tal de garantir que les costures al cos quedin suficientment fermes, però alhora no quedin tan dures quan es troben amb els ribets.
En alguns punts es troben 4 capes de ribet + 2 capes de punt i em fa l'efecte que es un pel massa.
Tot i que les meves màquines ho cusen sense problemes, no acabo de trobar-ho còmode per un bebé petitó.
Especialmen als punys, on diu que adrecis la costura a un costat i el cusis per aplanar-ho, no se si està tenint en compte el gruix del total... (tot i que d ela manera que he fet el ribet, s'afageixen 2 capes mes de tela de puny en aquest punt i potser per aixó jo ho he notat massa).

3-L'acabat del ribet a les perneres.
Jo he fet una puntada overlock amb la màquina normal, perque això de tallar arràn del pespunt, novament, m'ha semblat malament acabat.
he escollit una puntada de sobrefilat amb la màquina normal, però crec que no es necessari, amb una puntada recta i ben ficadets els extrems quedarà la mar de bé. O fins i tot cosit a mà, que no s'ha d eperdre mai el costum!! ;)



Usposo un detall de la meva part preferida!
Tot i que puntualitzo que se m'ha oblidat fer unes puntades de seguretat abans i despres de l'escriptura :S

Seguirem practicant!!







3 comentaris:

  1. Qué monada de body !! Es muy alegre, los colores son geniales.
    El detalle de "la marca" cosido es genial, queda muy bien.
    Ahora a seguir exprimiendo esa máquina nueva y disfrutando de la costura.
    Muchas gracias por compartir tus costuras con el blog, nos encanta ver coooolor!
    Besos

    ResponElimina
  2. M'encanta, senzill però amb contrast!
    Has provat de donar uns cops de martell la les parts que queden més gruixudes? (allà on dius que hi han 4 capes de ribet + 2 de punt), s'aplana tot i no queda tant de volum, especialment per pasar després l'agulla doble.
    De totes maneres a mi m'agrada més fer el ribet en forma de "puny" en comptes de com diu la revista. Després de passar l'over, agulla doble per aplanar la costura, nomès queden 2 capes de puny + la de punt, i queda ben rematat. No sé si m'he explicat...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs als bodies q he fet posterior a aquest he fet els punys amb el bies en foma de puny, redudant jajaja i m'agrada el resultat.
      Pero provare tambe de la manera q dius aviam q tal!
      Merci bonica!!

      Elimina