dijous, 10 de març del 2016

Samarreta Barriguitas ­ Get Moving OD

 

Aquesta setmana l' Eva, de 40moments, ens havia proposat una costura amb missatge per commemorar el dia de la dona treballadora.

Jo em vaig assabentar tard i, tot i que vaig córrer tan com vaig poder, no vaig ser a temps de dissenyar el logo, escollir el patró, les teles, cosir la peça i portar­la a estampar.

Dimarts vaig publicar el logo en aquesta entrada, per poder participar, i ahir, per fi, vaig tenir la samarreta enllestida!

O sigui que aprofintant que avui es dijous de Rums, us presento les fotos d'aquest xulada de samarreta hoodie!



       

A casa meva (com bons rappers que som) ens van mooolt les caputxes, qualsevol excusa es bona per posar­se una peça amb caputxa jajaja i a mi em venia de gust una samarreta amb caputxa, que no en tenia cap!

Tambe feia temps que em rondava pel cap una samarreta amb les mànigues ranglan, estil les de baseball americanes tan tipiques, o sigui que aquesta era la ocasió perfecta!



El patró es el de la dessuadora Get moving de la Ottobre Design women tardor /hivern 5/2015.

Però li he afegit 10 cm de llarg per abaix perquè a mi m'agraden mesles samarretes llarguetes perque no se'm refredin els ronyons que diria la meva padrina ;)

            

 
Les costures decoratives de l'exterior, per sobre de les unions de les mànigues son fetes amb puntada “niu d'abella”.


             

Primer he fet costura recta amb els drets encarats, i després he planxat per obrir be les costures i passar aquesta costura, vigilant que la unió de colors quedés just al centre de la costura.

Les vores i la caputxa están fetes amb aquesta puntada també.


EL LOGO



A casa meva som 5 germanes, totes noies, i quan erem petites jugàvem molt amb les nostres nines preferides, les Barriguitas.

Amb els anys, ens deiem a nosaltres mateixes barriguitas, desde la barriguita núm.1 , la meva germana gran l' Angie, fins a la barriguita núm.5, la meva germana petita l'Aïsha,passant per la barriguita núm.2 la Nati i la barriguita núm.3 la Shirley ­ jo sóc la barriguita núm.4­.

Un dia, passejant pels carrers de Manresa, vaig veure aquesta pintada i em vaig enamorar:




Ens representava moltissim!!

Reivindica la repulsió a l'estereotip de cos perfecte que ens volen fer creure que hem de tenir, quan la realitat es que el nostre cos ja es perfecte tal com és mentre ens hi sentim agust a dins.

(Aqui podriem matissar si quan ens hi sentim a disgust es un sentiment que neix naturalment o motivat per les imposicions de la societat, però es un debat taaan extens...oi?)

Però el cas es que ho podem canviar.

Podem blindar­nos a l'agressió que suposa haver de veuren's representades per models que no representen la realitat, podem fer­ho treballant per l'autoacceptació i fent visible que no ens ajustem al seu standard, ni ho pretenem; que nosaltres ja som perfectes tal com som i ­perquè no?­ que és el seu standard el que s'ha d'ajustar a la nostra perfecció (que collons!).

Amb aquest esperit he fet aquesta samarreta, perquè NO SOM BARBIES, SOM BARRIGUITAS.

Imperfectament perfectes, perfectament belles.

Per petició popular, aviat podràs trobar a la botiga online, la samarreta disponible per encàrrecs en diferents talles i colors i el logo en alta qualitat per descarregar en català i castellà ;)

Salut i força!

















23 comentaris:

  1. Wauuuu que chula me encanta yo soy de barriguitas

    ResponElimina
  2. Jo sóc barriguita! Je, je, m'encanta el logo.

    ResponElimina
  3. Tot el post superxulo i ençertat .

    ResponElimina
    Respostes
    1. moltes gràcies! era un missatge prou important com per explicar-ho be, oi? ;)

      Elimina
  4. Molt xula la semarreta! Sóc molt fan d'aquest patró... no se quantes n'he cosit ja... T'he descobert amb el repte de 40 moments! I m'ha fet gracia perquè vivim molt a prop!! Per cert, yo era de Nancys! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. ei! doncs quina casualitat!
      Les nancys tenien el seu quelcom també, pero a casa meva mira.. teniem barriguitas :)

      Elimina
  5. molt xula!! aquest patró m'encanta, just avui he acabat una jo! i la frase es genial, aquest logo estupendu

    ResponElimina
    Respostes
    1. gràcies! esq el patró dona molt de joc! ja estic rumiant les variacions de la propera jejeje

      Elimina
  6. Em declaro fan teva des de ja. Per la samarreta i per tenir el cap tan ben moblat!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. uau!! mil gràcies! em treuràs els colors! jejeje ;)

      Elimina
  7. M'encanta!!!!!! La samarreta, el logo i el teu escrit! Visca les barriguitas!

    ResponElimina
  8. Ooohhh! M'ha encantat el gris-verd. Quina convinació mes preciosa.... i el logo...sense paraules.

    ResponElimina
  9. Que buen logo!! y la camiseta se ve genial, esta muy linda!!

    ResponElimina